lördag 19 mars 2011

Att använda akrylfärg och distresser.....

Att använda akrylfärg är det som gäller på PysselMyrans utmaning. Hade en ide som jag gått och grunnat på som nu fick chansen att förverkligas. Jag behöver en bok som jag kan skriva upp lite ideér och komihåg listor i. Det är viktigt att den tål och tas med i väskan. 

Att det blev en "Love" bok var mer slumpen då jag inte hade tillräckligt med bokstäver...



Jag tog den här utmaningen helt och fullt och började lägga upp massa smått och gott.
Så här såg det ut innan jag målade.



Sedan målade jag allt med vit akrylfärg.



Sedan började sätta på lite pearls, bling och gjorde några swirlar med paper pen.
Slutligen så sprayade jag på distress färger och mist på allt för att ge en lätt metallisk känsla.



Tålamodet tröt på lite eftersom det var många torkningar mellan varven.
Men slutligen la jag på lite chalk på kanterna och beslöt mig för att känna mig nöjd.



Att använda distress färg som spayades över allt var jättekul!
Det finn en utmaning på Svensk Scrapbooking som går ut på att använda distrsser som även min "Love" bok får vara med i.



Jag har använt:
Tim Holtz; distress ink: pumpic stone
Tim Holtz; distress ink: dusty concord
Rangers, Stickles: frosted lace
Rangers; Perfect pearls:Interference violet
Rangers; Perfect pearls: Pearl
Paper Pen, Cream
Rangers; Crackle accents
Rangers; Glossy accents
Color box; Chalk: Pink pastel
Vit alkylfärg



Kommer att göra fler altrade saker på detta sätt....vill göra i turkost....och en med mera färg.

Ni är så gulliga alla ni som läser min blogg och kommentarer från er uppskattas till max.

Kram och ha en fortsatt härlig lördag.

Katja

4 kommentarer:

  1. Grattis!! Du vann Pysselmyrans utmaning! Jag tycker ideen med att måla alla dekorationerna var så annorlunda. Härligt!
    Maila din adress till sofia@pysselmyran.se
    Mvh Ingela /kringlan Dt Pysselmyran

    SvaraRadera
  2. Jisses vad läckert!! Vilken kul idé, det blev jag verkligen sugen på att testa!
    Hittade väldigt mycket fint härinne så jag sätter upp mig som följare :)
    Ha en bra dag! /Annelie

    SvaraRadera
  3. Men sååååå himla snyggt! Ska genst springa upp till "lekrummet" och testa!!!
    Tack för inspirationen! Du gör mycket fina saker!

    SvaraRadera
  4. Åh, vad fint det blev! Detta måste jag ju bara testa! =)

    SvaraRadera