tisdag 24 juli 2012

min morfar...Ukki

Ukki som betyder morfar på finska var pansarvagnsförare i Finska fortsättningskriget. Blev det som 18 åring och på sin första permission gifte han sig med mormor.  Har funderat länge vad jag skulle göra med hans foton. Men inga papper tyckte jag passade. Men efter lite exprimenterande så blev det lite gesso prickar och mist på vitt cardstock. Färgade även in spets och twine som syddes fast lite kors och tvärs.

Detta är mitt näst sista alster till ScrapPerras sommartävling. Bingoutmaning och jag valde en rad som innehöll, spets, färg/gesso, något runt och trädekoration. Detta har tagits med och inte så mycket andra dekos förutom lite kugghjul och twine.


Att låta misten rinna var jätteroligt och det kommer jag att göra fler gånger. Lite oförutsägbart om hur resultatet ska bli.. men så roligt.

Ha det fortsatt härligt i sommar. Sommarkramar till er alla! Katja

6 kommentarer:

  1. Vilken bra ide att göra ett eget mönsterpapper :) Det blev riktigt häftigt!
    Önskar även dig en fortsatt härlig sommar :)
    Kramis

    SvaraRadera
  2. Vilken fin historia du berättar.
    Snygg LO, häftigt när man gör egna bakgrunder, inget blir det andra lik utan det blir endast 1 ex!
    Fina kort på honom och snyggt att du gjorde dom runda.
    Hoppas du får en härlig vecka i vårt soliga land!!
    Kramiz

    SvaraRadera
  3. Vackert och manligt på samma gång. Snygga dekos. Läckert med den rinnande misten. Det måste jag testa nån dag.

    Min farfar var också med i fortsättningskriget men honom gick det inte så bra för. Han stupade endast 23 år gammal, granatsplitter.

    SvaraRadera