söndag 30 december 2012

Nyårsglas

Inne på Svensk Scrapbooking pågår nu en CC. En utmaning- att man ska altra ett nyårsglas. Jag föll för utmaningen direkt då jag älskar att altra. Så jag var till Ikea och köpte på mig glas för 9 kr/st. Sedan var bara frågan hur mycket jag ville förändra dem, då jag vill kunna dricka ur dem.



Min sambo jobbar på nyårsafton och jag vi har ätit vår nyårsmiddag och skålar in det nya året en dag tidigare. Ville därmed lägga ner lite extra tid på en fin dukning.
 Färgat in glasen med alcoink och en del bling.
Har även gjort matchande servettringar.

 Nere på foten har jag färgat in med alco ink, Glimmer glam, mica flakes och en bling sten.
 Små klockor som symboliserar 12 slaget som även dessa har har fått alco ink på sig. Har även gjort små tags där det står 2013, glittrat på med stickles som jag sedan har haft på glossy accent på.

  Härmed önskar jag er alla ett riktigt Gott Nytt År! Hoppas vi ses på någon pysselträff.
Kram Katja


6 kommentarer:

  1. Alldeles lagom dekorerade för att kunna användas...och ruskigt snygga!! Servett ringarna är galet läckra dom också!
    Gott Nytt År!

    SvaraRadera
  2. Åhhh de är Heeelt underbara

    Kraaaaaam

    SvaraRadera
  3. Men du, detta var nog de vackraste glas jag någonsin sett!! Du har valt en så snygg färg, turkost är ju så fint. Ditt sätt att altra dom på hade inte kunnat göras bättre = så jäklars snyggt!!!!!!
    Att altra tycker jag oxå är så kul så stort tack för underbar inspiration! Att sätta swirls uppåt så som du gjort blev häftigt, dina snygga årsdekorationer med tag och klocka = så perfekt ju =)
    Hela din dukning är snygg = syns att du gillar sånt!
    Inte heller att glömma..........du tar väldigt snygga kort, dessa hade passat i vilken inredningstidning som helst!
    Tack för alla fina kommentarer du lämnar hos mig och stort tack för underbar inspiration du ger i din fina blogg!
    Gott Nytt År och Scrapår!!!
    Kramiz

    SvaraRadera
  4. Gud vad läckert. Du gjorde dessa glas så snygga.
    Gott Nytt År

    SvaraRadera
  5. SUPERLÄCKERT... helt underbart... älskar färgen...
    ha nu ett riktigt GOTT NYTT ÅR
    kram
    Agneta

    SvaraRadera
  6. Så vackert du dekorerat!

    Önskar dig ett riktigt GOTT NYTT ÅR!

    KRAM SUSY

    SvaraRadera