onsdag 21 maj 2014

Min dotter

Allt för sällan använder jag svart cardstock i bakgrunden på layouter. Men det ger en härlig effekt.
***
I rarely use black cardstock in the background of layouts.

Har använt blommor från Prima och Marianne design.
***
Have used some flowers from Prima and Marianne Design



I bakgrunden har jag lekt med Martha Stewart färger. Färgerna har jag spätt ut med vatten för att få dem mer transparenta.
***
In the background, I have been playing with  Martha Stewarts craft paint. I have mixed the paint with water to make them more transparent.

Sytt lite med symaskinen för att få ytterligare en dimension.
***
I have sew with the sewing machine to get more dimension.


Happy Scrapping!

Material:
Bazzill Basics Mono Thunder Trio #1 White T10-1001 
Bazzill Basics Mono Thunder Trio #3 Thunder T10-1076
Prima  Cartographer SIIC 573157
Prima Cartographer Metal Paper Clips 572976
Sizzix Big Shot Machine Powder Blue and Teal 657900
Sticko Alpha Large White Foam Stickers 52-50008
Marianne Design Flower Romantic Lace JU0913
Marianne Design Pretty pink RB2205
Marianne Design Peach Paper Roses RB2218
Marianne Design Lavender RB2210
Marianne Design Bright Blue RB2208
Spellbinders Shapeabilities Peacock Feathers S4-429
MyStik™ Permanent Strips Dispenser 01650-6
Martha Stewart Craft Glitter 10-color Set PL32309
Martha Stewart Craft Satin Surf PL32016
Martha Stewart Craft Satin Jacaranda PL32030
Martha Stewart Craft Satin Piglet PL32036 
Martha Stewart Craft Paint Gesso Primer White PL32314 
Martha Stewart Crafts - Paper Trimmer M281055
Scrapbook Adhesive - 3D Foam Squares - White, Variety Pack 01614-10

                                                           Hobbyworld´s återförsäljare/Retailers

1 kommentar:

  1. Hejsan! Jag är in och tittar på din blogg ofta och ser alla dina fina alster. Måste säga att denna med svart bakgrund var fantastisk. Nu ska jag själv testa att göra något med så fina kontraster. Ha en härlig helg! :-)

    SvaraRadera