tisdag 24 mars 2015

Struktur med limpistolen, tutorial

Idag kommer jag att visa er hur man kan skapa strukturer med limpistolen, Har börjat med att rita upp det mönster som jag vill skapa.
***
Today I will show you how to create structures with the glue gun, I have begun draw the pattern that I want to create.


Jag limmar på lim på det ritade och på vissa ställen trycker jag på lite extra eftersom jag vill att det ser ut som droppar.
***
I glue where I have drawn and in some places I press a little extra because I want it to look like droplets.

Målar över allt med gesso. Jag målar med svart och vit.
***
Paint it over with gesso. I paint with black and white.

På dessa droppar så mistar jag med Color Bloom mist.
***
On these drops I spray some Color Bloom mist.

När det torkat ordentligt så målar jag på med Texture paste. Jag målar bara på limmet.
***
When it have dried properly  I paint on with Texture Paste. I paint only on the glue.

På den här så målar jag med vit gesso på  limmet.
***
On this one I paint with white gesso on the glue.

Sedan målar jag på med Martha Stewarts metallfärg, i guld.
***
I paint it over with Martha Stewart metallic  gold paint, 

Lite Soft Matte Gel i några rutor för att fästa Micro Beads med.
***
Some Soft Matte Gel in some squares. I use it to glue my Micro Beads with.

Bakgrunden med svirlarna sprayas med mist.
***
The background with the svirls I spray with mist.

Lite metallfärg och glitterlim på svirlarna.
***
Some metallic paint and glitter glue on the swirls.

Tagen har torrborstats med gesso. Då har jag mycket lite färg på penseln när jag sveper över tagen.
***
I have dry brushed the tag with gesso. I have very little paint on the brush when I sweep over the tag.

Mistar först för att sedan pensla på metall färg. Det behöver inte vara metallfärg, du kan ha vilken akrylfärg som du vill.
***
I spray some mist over the the tag. After I paint with metallic paint. You dont need to use metallic paint. You can use any acrylic paint you want.

Nu har jag fyra olika bakgrunder. Dessa kommer jag att göra kort av. 
***
I have four backgrounds. I will make some cards using them.

Ni kikar väl in senare idag? Då kan ni få se hur de färdiga korten blev.
I hope you will come back later today? Then I will show you my cards.

Tack för titten!/ Thanks for stopping by.

Material/ List of Supplies:
Artemio Mini Glue Gun VIMGG
Artemio Refill Till Mini Glue Gun VIMGGR
Bazzill Mono Twig T9-942
Bazzill Mono Vanilla T8-808
Martha Stewart Craft Paper Trimmer M281055
Martha Stewart Craft Paint Bristle Brush Set 4pc PL32947
Martha Stewart Craft Metallic Gold PL32103 
Martha Stewart Craft Essential Xmas Glitter Glue 12 Pack 40-34084
Prima Art Basics - Soft Matte Gel 250 ml 961428
Prima Art Basics - Heavy Gesso - Black 250 ml 961459
Prima Art Basics - Heavy Gesso - White 250 ml 961442
Prima Sparkling Pastels Soft Teal - Color Bloom 573782
Prima Sultry Shimmer Summer Sky - Color Bloom 573867
Prima Sparkling Pastels Cotton Candy - Color Bloom 573737
Prima Vintage Metal Antique Gold - Color Bloom 573843
Prima Sultry Shimmer Peony - Color Bloom 573904
Prima Art Basics - Texture Paste - Platinum Crackle 961527
Prima Art Ingredients - Micro Beads - Silver 962562
Prima Art Ingredients - Micro Beads Black 962555
Prima Art Ingredients - Micro Beads - Splash 962630


1 kommentar: