onsdag 26 augusti 2015

Heat Transfer Tutorial

Idag visar jag er Heat Transfer vinyl som Silhouette Curion har fått skära ut Jag har använt mig av en font som jag har på datorn. Se till att spegelvända bilden innan du skär ut.
***
Today I show you Heat Transfer vinyl. The Silhouette Curion has been cut out my text. I have used a font that I have on my computer. Make sure to flip the image before cutting out.


När du har skurit ut den så rensa bort den överflöda vinylen runt ditt motiv.
***
After cutting out, you need to  clear away the overflow of vinyl around your subject.

När det är färdigrensat så placera ditt motiv där du vill ha det.
***
Place your subject where you want to have it.


Stryk/pressa på medelvärme(165grader) i ca 17 sekunder. Jag har använt smörpapper mellan men det går att stryka direkt på plasten. Prova dig fram vad som gäller för ditt strykjärn.
***
Ironing or press on medium heat (165grader) in about 17 seconds. I used waxed paper in between but it is possible to emphasize directly on the plastic. Try out what applies to your iron.


Dra sedan bort plasten.
***
Then pull of the plastic.


Jag sydde ett förkläde av mitt svarta tyg.
***
I sewed a apron from my black fabric.




Hoppas du med vågar prova på textil transfer. Du får på ett snabbt sätt ett personligt och proffsigt intryck.
***
Hope you even dare try out textile transfer. You get in a fast way a personal and professional impression

Tack för titten/ Thanks for stopping by


Material/ List of Supplies:
Silhouette Curio
Silhouette vit slät värme transfer 199027
Silhouette rensnings verktyg 199650



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar